De zuidreis - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Sven Bremer - WaarBenJij.nu De zuidreis - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Sven Bremer - WaarBenJij.nu

De zuidreis

Door: Sven bremer

Blijf op de hoogte en volg Sven

04 December 2013 | Argentinië, Catamarca

Allereerst het spijt me zo erg dat ik zoo lang geen blog heb geschreven, het waren drukke weken en heb het een paar keer uitgesteld, en je weet het van uitstel komt afstel. ik ga mijn best doen om meer te schrijven want ik heb hier echt de tijd van mijn leven!

De dag van vertrek was nog al hectisch want alles moest toch op laatste moment met Argentijnen! Maar we waren op tijd voor de bus naar Cordoba waar de reis van mijn leven ging beginnen. Eerst een nacht in Cordoba bij andere exchange studenten omdat anders de reis te zwaar en te moe zou beginnen. Uiteindelijk was iedereen toch te moe want iedereen wilde wel het nachtleven van Cordoba mee maken. De volgende dag om 2 uur vertrok de bus. een "vijf sterren bus". Maar het was gelijk gezellig in de bus en muziek van alle landen ging door de bus heen!
De ris ging naar Puerto Madryn een tourischtische stad aan de oostkust van argentinie. Dat betekende een erg lange reis met de bus en gelijk slapen in de bus. Het eten was meestal naast de snelweg, en ging alijd wel goed al zijn voorzieningen wat minder op sommige plaatsen.
De volgende dag kwamen we om 1 uur aan in Puerto Madryn eigenlijk toch wel een mooi stadje. En we kregen onze kamers toegewezen en was erg blij dat we zelf mochten kiezen welke kamer we wilden. Ik zat op de kamer met goede vriend hier in Catamarca een Zwitser, een amerikaan en een Canadees. Even uitrusten van de reis zat er niet bij! Snel je spullen uitpakken en dan weer gaan, nu naar het strand wat erg mooi was maar ook erg veel wind. En mooie blauwe zee was daar.
Daarna nog even in de stad geweest. Volgende dag naar een national park geweest, en met de boot de zee op om walvissen te zien. Ik was erg sceptisch en ik dacht eerlijk gezegd dat we geen walvissen zouden zien. Maar 10 min nadat we op de boot zaten zagen we al de eerste walvis, wat erg speciaal was! Ook zwom er een verdwaalde pinguïn. En even later ko ik niet geloven wat ik zag, er was een walvis 30 meter van ons af die aan het springen was op het water erg mooi gezicht en je kon de klappen op het water horen als onweer en voelen in je hele lichaam. Zo speciaal om een walvis van rond de 20 meter lang te zien springen.
De volgende dag moesten we onze spullen pakken, en gingen we richting Calafate ( een stad in het zuiden en meer westen ) maar voordat we deze lange reis gingen maken gingen we naar een reservaat voor pinguïns waar we tussen de pinguïns konden lopen! Erg leuke ervaring en heeft mooie foto’s opgeleverd, het is 1 van de mooiste plaatsen waar ik geweest ben, het was bijna magisch zo blauw is het water daar, en met een ongerepte kustlijn en verdwaalde pinguïns is het compleet en dacht ik nooit dat ik zoiets zou zien.

Daarna weer een lange busreis maar het was het allemaal meer dan waard. Aangekomen in Calafate niet heel veel eer gedaan dan eten en slapen dit keer in cabins, houten huisjes voor 8 personen met keuken enz, erg sfeervol!
De volgende dag gingen we naar de grootste gletsjer van Argentinië! Een erg mooi gezicht en ik ben er met de boot erg dichtbij geweest. Het is een actieve gletsjer dus in de lente in zomer valt het ijs soms in het water, wat je soms ook ziet en winter groeit het ijs er weer aan. Na de boot trip kon je vanaf land het ook heel goed zien met heel veel trappen langs een berg waarop je goed kon lopen en de gletsjer goed kon bewonderen.
De volgende dag was het verder naar het zuiden reizen naar Ushuaia, dat betekende door Chili heen wat toch wel erg lang duurde om in en uit te komen.
Eenmaal in Ushuaia waar het toch echt wel koud waas (rond de 3 graden). Zijn we rustig naar ons appartement / hotel gegaan. En hadden we even rust.
Daarna gingen we het centrum in om duty free te gaan winkelen, want er worden hier dus geen belastingen geheft. Het was een speciaal, maar toch voor je gevoel een erg koud stadje en ik had zeker het gevoel dat het heel ver weg was van alles in de wereld.
Die avond kwamen we op een idee om hier in de zee te gaan zwemmen omdat het toch heel speciaal is om in deze zee, aan het eind van de wereld te hebben gezwommen. Dus de volgende dag in de vrije tijd zijn we ( 2 Duitsers die ook gingen zwemmen en een zweed die foto’s maakte) naar de zee gelopen. En zijn we twee keer helemaal onder water geweest. Het was iets van 3 graden dus buiten en het water 5, dus redelijk koud maar zeker geen spijt gehad.
We zijn daarna nog in de buurt van Ushuaia naar nationale parken geweest. En ook naar een plaats waar ze sleehonden hadden.
De andere dag moesten we ons opmaken voor de langste reis in de bus namelijk van Ushuaia naar esquels, en daarna naar Bariloche ( de feeststad van Argentinie). We hebben een nacht geslapen in esquels en daarna de volgende dag daar naar een nationaal park geweest wat erg mooi was. Daarna door naar Bariloche voor veel studenten een feeststad. We hebben hier de stad bekeken en een avond uit geweest in de stad. Het was erg leuk om het daar af te sluiten.
Na 2 nachten daar was de zuidreis helaas afgelopen en gingen we terug naar Cordoba. En moesten we daar van elkaar afscheid nemen, je wordt als exchange studenten echt close want je hebt allemaal de zelfde gedachten en je maakt de zelfde dingen mee. Dus even doei zeggen was voor de meesten niet 1 2 3 gedaan.

Dit is de zuidreis, Er komt volgende week op deze blog te staan wat ik allemaal meemaak in Catamarca! Want ik heb het heel erg naar mijn zin hier!

  • 04 December 2013 - 23:32

    Ronald:

    Haaj Sven, zo fijn dat je het super naar je zin hebt!
    Haal alles eruit wat er in zit en nu de zomervakantie
    eraan komt, blijf actief en live it to the max!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Catamarca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2014

Cordoba en noordreis

17 Mei 2014

Cordoba en bergen

04 December 2013

De zuidreis

14 September 2013

eerste weken

01 September 2013

de reis en de eerste paar dagen
Sven

Ik ga een jaar naar Argentinië om precies te zijn naar Catamarca, hier hou ik jullie nop de hoogte van de gebeurtenissen daar.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 6147

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: