Cordoba en bergen - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Sven Bremer - WaarBenJij.nu Cordoba en bergen - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Sven Bremer - WaarBenJij.nu

Cordoba en bergen

Blijf op de hoogte en volg Sven

17 Mei 2014 | Argentinië, Catamarca

Hallo allemaal,

Omdat ik de laatste tijd moeite heb om mijn blog te schrijven, heb ik me voorgenomen om kleinere blogs te schrijven maar wel vaker te doen.

Twee weken geleden in het weekend hebben we een orienttie gehad van ons district in carloz pas. Een klein vakantiestadje aan een groot meer dichtbij Cordoba. Het was erg leuk om iedereen weer te zien van ons district, en ook leuk om de Argentijnen te ontmoeten die dit jaar een exchange jaar willen doen. In het weekend hebben we spelletjes gedaan gepraat over reizen andere praktische zaken en zijn we met zijn allen even in het centrum en op een berg geweest met een skilift. Gelukkig hoeften we na het weekend geen afscheid te nemen van iedereen want we bleven met iedereen uit Catamarca en La Rioja een week in Cordoba.

In Cordoba kreeg iedereen een familie toegewezen, de meeste bleven bij een andere exchange student in huis, maar ik kreeg een ander huis toegewezen die niemand eigenlijk nog kende. Dus ik had de naam opgezocht op facebook en praatte al snel met de oudste dochter. en ze was erg enthousiast dat ik kwam en dat voelde fijn!

Toen ik bij de familie aankwam werd ik super goed ontvangen door de familie en ze waren heel aardig! Echt een super familie om bij te zijn. Het huis daar was ook erg mooi in een private buurt met een eigen golfbaan en helemaal beveiligd. De eerste avond nam de oudste dochter mij mee om een kleine verkenning van de buurt en de stad te maken, en om nog wat kleine spullen te kopen. Erg mooi Cordoba, voor mij tot nu toe de allermooiste stad van Argentinie, en heel erg veel studenten.

De eerste dag hebben we geshopt in een soort van outlet, en ik had een paar dingen voor rugby gekocht en een shirt. In de week hebben we nog allemaal leuke di

ngen gedaan met iedereen van het district. zoals: een citytour gedaan, musea bezocht, kerken bezocht, naar bioscoop geweest, en samèn gegeten.

Daarna zijn we zelfs nog naar de 3e na grootste stad geweest, Roasrio. Want daar was een grote conferentie van rotary, en zelfs de rotary president Ron Burton was daar! Helaas niet heel veel van de stad gezien want we kwamen in de ochtend aan en zijn in de avond weer terug gegaan naar Cordoba. En de laatste zodag nog met de familie naar Carloz pas geweest, heerlijke Argentijnse bbq gehad. En in de vond moesten we weer terug naar Catamarca.

Toen we een paar dagen terug waren, zijn we met de exchange groep de bergen in gegaan. En hebben we een berg van over de 3000meter beklommen. De eerste dag waren we om 12 uur vertrokken en hebben we 13 kilometer gelopen naar de plaats waar we kamp zouden opslaan voor de nacht. Het was erg gezellig maar ook wel redelijk zwaar en we hebben de zelfde rivier 13 keer moeten oversteken dat betekende tot en met je middel in het water. En uitkijken dat je niet in het water valt met al je spullen. De enige die niet door het water wilde was een Zweed en die sprong avn steen naar steen. Om maar niet nat te worden, maar toen we lunch hadden wilde hij zijn appel wassen in de rivier en viel hij er helemaal in. Dat was heel grappig. Na een nacht te hebben geslapen onder de sterren was het tijd om naar de top te gaan. 5 km lopen maar wel veel zwaarder die dag!. Het was heel mooi op de top maar ik voelde ook wel dat we erg hoog zaten. Het was wat moeilijker ademen. na een tijdje op de top moesten we opschieten om optijd weer in het dal te zijn. Nog 18km naar beneden. Onderweg naar beneden liep ik vooraan en heb ik nog een vogelspin gezien en over het pad voor mij langs ging een slang voor me langs. Dan schrik je wel even. UIteindelijk waren we toch te langzaam want het laatste uur moesten we in het donker lopen wat niet erg fijn was.

maar het was een super ervaring en wil het graag nog een keer doen.

verder heb ik het erg nar mijn zin en binnenkort ga ik mijn eerste wedstrijd van het rugby seizoen spelen! Ik hoop dat ik speel.

spreek jullie later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Catamarca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2014

Cordoba en noordreis

17 Mei 2014

Cordoba en bergen

04 December 2013

De zuidreis

14 September 2013

eerste weken

01 September 2013

de reis en de eerste paar dagen
Sven

Ik ga een jaar naar Argentinië om precies te zijn naar Catamarca, hier hou ik jullie nop de hoogte van de gebeurtenissen daar.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 6146

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: